Mieneke Bakker, Wiel Beijer
Ich bau dir ein Schloss

Een succesvolle architecte keert terug naar haar geboortestreek. Daar wacht haar een droomopdracht: ze is gevraagd in tijden van krimp de streek opnieuw te helpen uitvinden en opbouwen. Verrijkt door haar jarenlange afwezigheid ontwikkelt ze een masterplan dat haar geboortegrond de toekomst in moet loodsen. Maar de veranderingen worden niet door iedereen gedragen. Waarom aarzelt eigenaresse Bettina om haar café te verkopen? Is zij bang voor de toekomst? En hoe gaat de architecte om met de demonen uit haar verleden? Het blijkt niet eenvoudig de verschillende werelden met elkaar te verbinden.
Opvoergegevens: Toneelgroep Maastricht
Personages: 2
Isbn: 978-94-6076-412-7
    Filters:
  • Kleine bezetting (2-4)
  • Toneeltekst (groen)
  • Vrouwelijke schrijvers

Over de schrijvers

Mieneke Bakker Mieneke Bakker (Kerkrade, 1956) is afgestudeerd aan de Toneelacademie Maastricht. Als actrice was zij vast verbonden aan Toneelgroep Maastricht, voorheen Theatergroep Het Vervolg. Daarnaast maakt ze deel uit van het Kernteam van de Regie-opleiding van de Toneelacademie Maastricht. meer info over de schrijver

Wiel Beijer Wiel Beijer (Kerkrade, 1953) is sinds 1977 journalist bij dagblad De Limburger. Sinds de door hem bedachte theatervoorstelling De Toespraak (opening Jaar van de Mijnen 2015 Heerlen) is hij betrokken bij Toneelgroep Maastricht. meer info over de schrijver